Visum Turkije nodig of visumplicht afgeschaft?

Het reisForum met alle info over reizen en vakantie! Met name over het aanvragen van een visum voor Turkije of een ESTA voor Amerika.
Post Reply
Sophie

Visum Turkije nodig of visumplicht afgeschaft?

Post by Sophie » Thu May 12, 2016 10:23 am

Er is veel onduidelijkheid over het visum voor Turkije. Wij willen op vakantie naar Turkije. Nu lees ik hier en daar op het nieuws dat de visumplicht voor Turkije wordt afgeschaft. Maar is dit zo? Klopt dit?

Vanaf wanneer geldt er geen visumplicht meer voor Turkije? Is hier iets officieels over bekend?

Bjorn

Re: Visum Turkije nodig of visumplicht afgeschaft?

Post by Bjorn » Thu May 12, 2016 10:51 am

Op dit moment geldt er een visumplicht voor Turkije. Je moet dus, bijvoorbeeld bij Visumland, gewoon een visum Turkije aanvragen. Zonder visum kom je het land niet binnen.

Ik begrijp dat er onduidelijkheid is. Dat krijg je met hijgerige journalisten die zo snel mogelijk een artikel willen schrijven en daarmee willen scoren. Maar zo simpel als journalisten het schetsen, is de wereld niet. Volgens mij zal Turkije pas de visumplicht voor Nederlanders afschaffen als ze zeker weten dat het visumvrij reizen voor Turken er komt. Dat gebeurt alleen als Turkije erin slaagt om aan voorwaarden te voldoen: 72 stuks.

Maar zelfs als ze aan die 72 voorwaarden voldoen is de kans zeer klein dat de EU voor de zomer instemt met visumvrij reizen voor Turken. En als de EU instemt, dan is het nog steeds niet klaar: ook de EU-landen moeten dan stuk voor stuk instemmen. Maak je dus niet gek. Voor een paar tientjes heb je je visum via bijvoorbeeld Visumland. Koop dat en ga lekker op vakantie.

Vrolijk

Re: Visum Turkije nodig of visumplicht afgeschaft?

Post by Vrolijk » Fri May 13, 2016 10:59 am

Dus gewoon visum kopen...

Simpel :!:

Post Reply