ESTA Amerika aanvragen met strafblad

Het reisForum met alle info over reizen en vakantie! Met name over het aanvragen van een visum voor Turkije of een ESTA voor Amerika.
Post Reply
Strafa4tje

ESTA Amerika aanvragen met strafblad

Post by Strafa4tje » Fri Jun 26, 2015 2:36 pm

Zoals mijn naam het al zegt: ik heb een strafblad, ik ben veroordeeld. Ik ben ooit gearresteerd. Wat ik gedaan heb was allemaal niet zo ernstig, eigenlijk stelde het niet veel voor. Ik had zelf op een werkstraf gerekend, maar het is helaas wel een gevangenisstraf geworden.

Maar mijn vraag is nu of ik een ESTA kan aanvragen om daarmee naar Amerika te reizen. Ik heb mijn straf immers uitgezeten en wil graag een reistoestemming.

Bjorn

Re: ESTA Amerika aanvragen met strafblad

Post by Bjorn » Fri Jun 26, 2015 3:05 pm

Bij het aanvragen van een ESTA moet je deze vraag beantwoorden: 'Bent u ooit gearresteerd of veroordeeld voor een misdrijf met als gevolg ernstige schade aan eigendommen, of ernstig nadeel voor een ander persoon of overheid?'

De Amerikaanse regering wijst in de toelichting op deze vraag naar misdrijven waarbij sprake is van een moreel schandelijke daad, gedrag dat intrinsiek laag, verachtelijk, of verdorven is en in strijd met de gangbare morele regels en de verplichtingen jegens personen of de maatschappij in het algemeen.

Of deze vraag met ja of nee beantwoord moet worden is afhankelijk van een aantal zaken zoals je leeftijd, wanneer je je daad hebt gepleegd en hoe hiernaar wordt gekeken door de Immigration and Nationality Act.

Wat je het best kunt doen is via Visumland je ESTA aanvragen, schrijf helemaal onderaan het formulier bij Eventuele reactie wat meer uitleg en Visumland zal dan de aanvraag voor je doen.

Er is een kans dat je aanvraag afgewezen wordt. Dan ben je het geld kwijt. Met de afwijzing in de hand moet je dan vervolgens een afspraak maken met de Amerikaanse ambassade. Daar wordt je situatie nader beoordeeld en kun je wellicht alsnog een visum krijgen.

Post Reply