Signalen dat een papegaai jou vertrouwt!

Over dieren, vogels, milieu en natuur.
Post Reply
Parrot Lover

Signalen dat een papegaai jou vertrouwt!

Post by Parrot Lover » Sun Nov 20, 2016 5:19 pm

Voor het eerst gepubliceerd op 12 juni 2014

Het is best lastig om het vertrouwen van een papegaai te winnen. Bij onze papegaai zie ik een aantal dingen waaruit duidelijk blijkt dat ze ons vertrouwt.

1. Een belangrijk signaal voor mij was dat ze op mijn schoot in slaap viel. En al helemaal toen ze haar kopje achter in haar veren stak! Voor mij een teken dat ze echt diep ging slapen en mij helemaal vertrouwt:

Image

2. Iets anders waaruit blijkt dat ze ons vertrouwt is dat we haar met een handdoek gemakkelijk op haar rug kunnen leggen en ze zo ook gewoon blijft liggen. Ze vindt het natuurlijk niet heel erg leuk, maar ze blijft wel rustig. We mogen haar overal aanraken over haar hele lichaam en ook onder haar veren bijvoorbeeld.

3. Ook loopt ze vaak achter mij aan wanneer ze door het huis mag lopen. Wanneer ik naar de keuken loop, dan volgt ze mee, en wanneer ik naar de woonkamer loop komt ze ook achter mij aan. Ook trekt ze een sprintje wanneer je je hand op de grond houdt. Ze wil dan natuurlijk zo snel mogelijk naar boven.

4. Ze eet uit onze handen.

5. Onze handen mogen alles doen in haar kooi. Zowel als ze in de kooi zit, als wanneer ze er niet in zit. We mogen aan haar eten en aan haar speeltjes zitten.

Post Reply