Bizar ANWB artikel over visum Turkije

Het reisForum met alle info over reizen en vakantie! Met name over het aanvragen van een visum voor Turkije of een ESTA voor Amerika.
Post Reply
Vakantieboeker

Bizar ANWB artikel over visum Turkije

Post by Vakantieboeker » Mon May 11, 2015 12:26 pm

Wat mij opvalt is dat als je zoekt naar 'visum Turkije' je een artikel ziet van ANWB over het aanvragen van een visum voor Turkije. Het gaat om dit artikel:

< link naar ANWB artikel verwijderd door moderator>

ANWB zou zogenaamd staan voor betrouwbaar en onafhankelijk, maar in dit artikel wordt schaamteloos reclame gemaakt voor een onbekend duur bureau, CIBT Visumcentrale. Naast de kosten voor het visum rekent CIBT 15 euro bemiddelingskosten (per persoon en ook nog excl BTW - ja echt!). :roll: :roll: :roll: Dan kom je al snel op 37 tot 38 euro.

De voordelen die er worden genoemd zijn: invulformulier in het Nederlands (ipv Engels), betalen met iDeal en geen wachtrijen op de luchthaven bij aankomst.

Tja, alsof er niet goedkopere visumbureaus zijn die exact hetzelfde doen en betaalbare tarieven in rekening brengen. Is hier meer aan de hand, of niet? ANWB zet gewoon fatsoenlijke betaalbare visumbureaus erbij, wat dacht je van Visumland? Visumland rekent 21,90 euro per persoon, zonder extra kosten voor het aanvragen van een visum. Bijna de helft goedkoper!

Vakantieboeker

Re: Bizar ANWB artikel over visum Turkije

Post by Vakantieboeker » Mon May 11, 2015 12:31 pm

Oh ja, hierbij ook nog een linkje naar Visumland voor wie goedkoop een visum voor Turkije wil: https://www.visumland.nl/turkije/ :D

Zoals gezegd 21,90 euro per persoon, en ook nog snel geregeld. :D

Bjorn

Post by Bjorn » Fri May 22, 2015 4:47 pm

Prima dienstverlening ervaren van Visumland voor het aanvragen van ESTA en visum voor Turkije.

:)

Snel, goedkoop en vriendelijk!

Sophie

Post by Sophie » Fri Jul 17, 2015 11:55 am

Vergeet niet dat de door ANWB aanbevolen dienst een onnodig lange en omslachtige procedure heeft. Je moet van alles en nog wat naar het bureau opsturen zonder dat er garantie is dat de visums er op tijd zijn. ANWB ==> schande :(

Visumland is goedkoop en eenvoudig met duidelijke en eenvoudige informatie. Ik heb heel simpel de gegevens ingevuld en was ik binnen 24 uur in het blije bezit van de nodige visums voor ons gezin. Voor mij ook de volgende keer Visumland. :D

Vrolijk

Post by Vrolijk » Sat Aug 22, 2015 9:35 am

Ik moet ook even mijn hart luchten: wij gaan op vakantie naar Turkije en hebben dus ook een visum nodig. Ik zocht op internet hoe deze met iDeal te kopen aangezien we geen creditcard hebben. ANWB heeft een link naar een website waar reclame wordt gemaakt voor een duur visum bureau terwijl je hetzelfde visum voor de helft van de prijs gewoon via https://www.visumland.nl/turkije/ kunt aanvragen. We hebben acht visa gekocht, dus flink in de kosten.

Ik voel me door ANWB genomen terwijl ik verwachtte dat ze mij op weg zouden helpen. Mijn zus kocht het visum via Visumland en kreeg hetzelfde visum, sneller en zonder alle bureaucratie waar ANWB mij mee opzadelde.

Het liefst ontvang ik het door mij te veel betaalde bedrag terug! Dit kan toch niet??!!

KCS

Post by KCS » Sat Oct 24, 2015 6:08 pm

Ik snap niets van die hele ANWB-site.

Op de ene pagina schrijven ze dat je een visumaanvraag via Visumcentrale CIBT kunt doen en daarvoor langs een ANWB winkel moet, een pasfoto :lol: mee moet nemen en naast de visum- en servicekosten (heel veel €€€ dus) ook verzendkosten van 25 euro :shock: moet betalen.

En op een andere pagina schrijven ze weer dat het niet langer mogelijk is om een visum via de ANWB winkel aan te vragen.

Volgens mij snappen ze het zelf niet meer bij ANWB.

Ik vraag mij af: waarom al die moeite doen als het ook makkelijk kan via :arrow: Visumland!

Jamal

Post by Jamal » Mon Jun 13, 2016 5:54 pm

ANWB is wel typisch Turkij-achtig bezig. Turkije is heet, je wordt gepropt in een all inclusive resort, als je ijs gaat halen is het al melk voor je weer terug bent. Mensen om je heen die je helemaal niet in badkleding wil zien. En dan pleur je in slaap om wakker te worden omdat een Afrikaan je een zonnebril wil verkopen en je er zelf meteen achterkomt dat de zon gedraaid is en je een half gebakken kreeft bent geworden... Daar past deze actie van ANWB gewoon bij!

Post Reply