Visum voor Turkije met paspoort Afghanistan

Het reisForum met alle info over reizen en vakantie! Met name over het aanvragen van een visum voor Turkije of een ESTA voor Amerika.
Post Reply
Sadiq

Visum voor Turkije met paspoort Afghanistan

Post by Sadiq » Wed Oct 19, 2016 6:17 pm

Hallo,

Ik wil voor mijn partner een e visum voor Turkije aanvragen.

Hij heeft een paspoort van Afghanistan.
Hij heeft een verblijfsvergunning van nederland tot 2018.
Welke aanvraagformulier moet ik invullen.
Wij vliegen volgende week donderdag. Graag wil ik zo snel mogelijk een visum aanvragen.

Met vriendelijke groet,

Sadiq

Visumland

Re: Visum voor Turkije met paspoort Afghanistan

Post by Visumland » Wed Oct 19, 2016 6:39 pm

Beste Sadiq,

Voor het aanvragen van een visum met een Afghaanse nationaliteit moet u aan een aantal extra eisen voldoen. Het gaat om de volgende:

1. Een retourticket, een hotelreservering en 50 dollar per dag dat u in Turkije verblijft.
2. Een verblijfsdocument.
3. Doel van de reis moet zaken of toerisme zijn.
4. Een geldig Afghaans paspoort.

Een visum is 30 dagen geldig en u kunt maar 1 keer in- en uitreizen.

De kosten voor een visum met een Afghaans paspoort zijn hoger. U kunt het aanvraagformulier op https://www.visumland.nl/turkije/ gebruiken. Bij nationaliteit kunt u dan Afghaans invullen. Wanneer u klikt op visum aanvragen en nu betalen dan wordt u doorgestuurd naar de betaalpagina. U hoeft hier niet te betalen. U krijgt dan van ons een e-mail met daarin een betaallink waarmee u via internetbankieren kunt betalen, en bovendien willen wij dan graag nog per mail de bevestiging dat u aan bovengenoemde eisen voldoet. Ook hebben wij het nummer en verloopdatum van de verblijfsvergunning nodig. Deze zullen wij per mail vragen. Daarna kunnen wij het visum voor u aanvragen en zult u deze per mail ontvangen.

Ik hoop u zo voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u nog vragen hebben, dan hoor ik dat graag.

Met vriendelijke groet,

Kelly
Visumland
Visumland regelt snel, goedkoop en zorgvuldig uw Visum Turkije of uw ESTA Amerika.

Hanifah

Post by Hanifah » Wed Oct 19, 2016 6:49 pm

Hallo Visumland,

Ik heb ook over hetzelfde een vraag.

Ik denk dat ik voldoe aan de voorwaarden. Alleen ik heb geen afghaans paspoort, maar een nederlands verblijfsdocument en een Nederlands reisdocument waar ik mee kan reizen.

Volstaat een kopie daarvan ook? Hoe kan ik de 50 euro per dag aantonen?

gr.
Hanifah

Visumland

Post by Visumland » Wed Oct 19, 2016 6:52 pm

Beste Hanifah,

U moet echt een Afghaans paspoort hebben in combinatie met een Nederland verblijfsvergunning. Uw paspoort is geen Nederlands paspoort, maar een door Nederland uitgegeven paspoort voor mensen die een (tijdelijk) verblijfsdocument hebben.

Als u een verblijfsvergunning hebt zonder Afghaans paspoort voldoet u niet aan de eisen voor een e-visum.

Wat u moet doen is een visum aanvragen bij de ambassade van Turkije.

Met vriendelijke groet,

Kelly
Visumland
Visumland regelt snel, goedkoop en zorgvuldig uw Visum Turkije of uw ESTA Amerika.

Hanifah

Post by Hanifah » Wed Oct 19, 2016 6:55 pm

Hallo Kelly,

Bedankt voor de moeite en terugkoppeling.

groetjes,
Hanifah

Sadiq

Post by Sadiq » Wed Oct 19, 2016 7:00 pm

Beste Visumland,

Ik heb een Afghaanse nationaliteit/paspoort met een Nederlandse verblijfsvergunning.
Ik voldoe ook aan de voorwaarden.

Ik ga het visum aanvragen via jullie website.

Bedankt!

Post Reply